سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهجت صدر

بهجت صدر (1303-1388) نقاش ایرانی بود.

او زاده اراک است. پدرش محمد صدر محلاتی و مادرش قمر امینی صدر از خانواده‌های سرشناس اراک بودند.

بهجت صدر در سال 1333 با رتبه? نخست در رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران پایان نامه هنری دریافت کرد. سپس در سال 1334 بورسی برای هنرآموزی از Accademia di Belle Arti در ایتالیا گرفت. در سال 1335 برنده جایزه سیمین همترازی شهر سن‌ویتو شد و یک پرده او به همراه چند کار از نگارگران جوان ایران در دوسالانه ونیز پذیرفته شد.

در سال 1336 نخستین نمایشگاه انفرادی او در نگارخانه «پینچو» در رم برگزار شد و در سال 1339 پس از زناشویی با مرتضی حنانه در دانشگاه تهران به آمورش نگارگری می‌پردازد و تنها فرزندش، دختری بنام میترا که کاکوتی صدایش می‌زنند، را به جهان می‌آورد.

در سال 1341 نیز در سومین دوسالانه تهران، جایزه نخست را می‌گیرد و نگاره‌هایش به دوسالانه سی و یکم ونیز، فرستاده می‌شود. در سال‌های پایانی دهه? شصت بیماری سرطان سینه را در او نشان یابی می‌کنند . ورا که او هنوز نگاره گری را با آسوده دلی دنبال می‌کند.

بهجت هشیارانه در پرده‌های تازه‌اش رنگهای سرد و مات را با بازی سایه روشن‌ها به هماهنگی و با مواد گوناگونی همچون چوب، فلز، رنگ روغن و اکرلیک و دیگر ماته‌ها به کار می‌برد. کارهای آبستره وی یادآور پردیس‌ها و باغ‌های پارسی ست.

منبع



[ دوشنبه 92/9/4 ] [ 1:41 عصر ] [ علیرضا حسینی ]

نظر


فروش آنلاین مینی ماساژور شاندرمن
ماژیک ضد خش